Contemporary Film Music (eBook, PDF)
Investigating Cinema Narratives and Composition
Redaktion: Coleman, Lindsay; Tillman, Joakim
112,95 €
112,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
56 °P sammeln
112,95 €
Als Download kaufen
112,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
56 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
112,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
56 °P sammeln
Contemporary Film Music (eBook, PDF)
Investigating Cinema Narratives and Composition
Redaktion: Coleman, Lindsay; Tillman, Joakim
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Brings together practitioner and theorist Features interviews with 8 major film composers including Mychael Danna and A.R. Rahman Explores the contemporary influence of electronic music, issues surrounding the mixing of soundtracks, music theory, and the evolution of composers' musical voices
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 2.8MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
D. Kulezic-WilsonThe Musicality of Narrative Film (eBook, PDF)72,95 €
Claus TieberThe Sounds of Silent Films (eBook, PDF)88,95 €
S. GlynnThe British Pop Music Film (eBook, PDF)40,95 €
Fred KarlinOn the Track (eBook, PDF)85,95 €
Peter HolzwarthFilme verstehen (eBook, PDF)11,99 €
Music, Collective Memory, Trauma, and Nostalgia in European Cinema after the Second World War (eBook, PDF)42,95 €
D. PattieRock Music in Performance (eBook, PDF)40,95 €-
-
-
Brings together practitioner and theorist
Features interviews with 8 major film composers including Mychael Danna and A.R. Rahman
Explores the contemporary influence of electronic music, issues surrounding the mixing of soundtracks, music theory, and the evolution of composers' musical voices
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Palgrave Macmillan UK
- Seitenzahl: 272
- Erscheinungstermin: 30. Mai 2017
- Englisch
- ISBN-13: 9781137573759
- Artikelnr.: 53034565
- Verlag: Palgrave Macmillan UK
- Seitenzahl: 272
- Erscheinungstermin: 30. Mai 2017
- Englisch
- ISBN-13: 9781137573759
- Artikelnr.: 53034565
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Lindsay Coleman is an independent film academic, journalist and educator. He is the author of Transnational Cinematography Studies (2017) and Sex and Storytelling in Modern Cinema (2015). Coleman is working on a series of books on modern cinema and also a documentary series on the history of visual effects. Joakim Tillman is Associate Professor in Musicology at Stockholm University, Sweden. His research has appeared in numerous scholarly journals and edited volumes, for instance the essay Topoi and Intertextuality: Narrative Function in Hans Zimmer's and Lisa Gerrard's Music to Gladiator in Music in Epic Film: Listening to Spectacle (2017).
1. Film Composition in the 21st Century.Lindsay Coleman & Joakim Tillman.-2. Zbigniew Priesner.-Van den Budenmayer, Three Colours: Red (1994), Three Colours: Blue (1993), The Double Life of Veronique (1989).Music by Zbigniew Preisner?: Fictional Ccomposers and Ccompositions in the Kieslowski collaborations.Jonathan Godsall.-3. Mychael Danna.-Mychael Danna and the Modern Conundrum of World Music: An Analysis of Life of Pi and The Ice Storm.Peter Golub and Katy Jarzebowski.-4. Carter Burwell.-Carter Burwell and Space: Inner, Outer, Environmental and Acoustic.Andrew Waggoner.-5. Rachel Portman.-Eero Tarasti and the Narratological Construction of Rachel Portman's Emma.Lindsay Coleman.-6. Elliot Goldenthal.-Conversations with Past and Present: Stylistic Pluralism and Leitmotif Technique in the film music of Elliot Goldenthal.Joakim Tillman.-7. Dario Marianelli.-Dario Marianelli and the Voice of the Cello: The Gendering of Musical Solos in Atonement, Pride and Prejudice, and Jane Eyre.Lindsay Coleman & Joakim Tillman.-8. A.R. Rahman.The 'Alternate Space' of A.R. Rahman's Film Music.Felicity Wilcox.-9. John Williams.-The Scores of John Williams: Sentence and Period.Emilio Audissino & Konstantinos Zacharopoulos
1. Film Composition in the 21st Century.Lindsay Coleman & Joakim Tillman.-2. Zbigniew Priesner.-Van den Budenmayer, Three Colours: Red (1994), Three Colours: Blue (1993), The Double Life of Veronique (1989).Music by Zbigniew Preisner?: Fictional Ccomposers and Ccompositions in the Kieslowski collaborations.Jonathan Godsall.-3. Mychael Danna.-Mychael Danna and the Modern Conundrum of World Music: An Analysis of Life of Pi and The Ice Storm.Peter Golub and Katy Jarzebowski.-4. Carter Burwell.-Carter Burwell and Space: Inner, Outer, Environmental and Acoustic.Andrew Waggoner.-5. Rachel Portman.-Eero Tarasti and the Narratological Construction of Rachel Portman's Emma.Lindsay Coleman.-6. Elliot Goldenthal.-Conversations with Past and Present: Stylistic Pluralism and Leitmotif Technique in the film music of Elliot Goldenthal.Joakim Tillman.-7. Dario Marianelli.-Dario Marianelli and the Voice of the Cello: The Gendering of Musical Solos in Atonement, Pride and Prejudice, and Jane Eyre.Lindsay Coleman & Joakim Tillman.-8. A.R. Rahman.The 'Alternate Space' of A.R. Rahman's Film Music.Felicity Wilcox.-9. John Williams.-The Scores of John Williams: Sentence and Period.Emilio Audissino & Konstantinos Zacharopoulos







