Die berufliche Bildung in Costa Rica hat durch laufende Reformen, Umstrukturierungs- und Anpassungsprozesse an sozialer, politischer und wirtschaftlicher Relevanz gewonnen. Die Förderung und Konsolidierung des costaricanischen Berufsbildungssystems sowie die Etablierung einer entsprechenden Forschungsdisziplin stehen im Mittelpunkt der internationalen Zusammenarbeit, insbesondere zwischen Costa Rica und Deutschland. Der vorliegende Sammelband gibt einen umfassenden Einblick in das costaricanische Berufsbildungssystem und die damit verbundene Forschung, indem er deskriptive und empirische…mehr
Die berufliche Bildung in Costa Rica hat durch laufende Reformen, Umstrukturierungs- und Anpassungsprozesse an sozialer, politischer und wirtschaftlicher Relevanz gewonnen. Die Förderung und Konsolidierung des costaricanischen Berufsbildungssystems sowie die Etablierung einer entsprechenden Forschungsdisziplin stehen im Mittelpunkt der internationalen Zusammenarbeit, insbesondere zwischen Costa Rica und Deutschland. Der vorliegende Sammelband gibt einen umfassenden Einblick in das costaricanische Berufsbildungssystem und die damit verbundene Forschung, indem er deskriptive und empirische Studien zusammenführt, die von dualen Ausbildungsmodellen über die Verknüpfung von Bildungs- und Beschäftigungssystem bis hin zu Lehr-Lernprozessen im costaricanischen Berufsbildungssystem reichen. Das Buch leistet ein wichtigen Beitrag zum akademischen Diskurs und zum Forschungsbedarf im Bereich der beruflichen Bildung in Costa Rica.
Irina Rommel is a research associate at the Department of Vocational Education Studies at Osnabrück University, Germany. Dietmar Frommberger is professor for Vocational Education at the Department of Vocational Education Studies at Osnabrück University, Germany. Daniel Láscarez Smith is director of Pedagogical Training at the Centre for Pedagogical Training and Educational Technology at the National Technical University, Alajuela, Costa Rica.
Inhaltsangabe
ForewordIrina Rommel & Dietmar Frommberger: Technical Vocational Education and Research in Costa Rica - Development, Challenges, and Research PerspectivesMonserrat Vargas Méndez, Laura Madrigal Corrales & Daniel Láscarez Smith: The Role of Public Policy in Technical Vocational Education and Training: Implications for Costa Rican Socio-Economic DevelopmentLourdes Castro Campos: National Qualifications Framework for Technical Vocational Education and Training the Costa Rica: theoretical and practical foundations, projections and challengesClaudia Hunink: Duality in Vocational Education and Training as a Panacea for Structural and Social Challenges in the Labour Market? - A Perspective of Costa Rican Stakeholders in VETLaura Madrigal Corrales: Challenges to Strengthen the Linkage Mechanisms between Technical Vocational Education and Training (TVET) and the Productive Sector in Costa RicaSilvia Camacho-Calvo & Patrick McDonald: Measuring Education-Employment Linkage in the TVET Program of the Ministry of Public Education in Costa Rica: Colegios Técnico ProfesionalesXinia María Corrales-Escalante, Carolina Hernández-Chaves & Gloriana Sánchez-Rodríguez: Empowering University Professors: Effective Professional Development Programs to Strengthen Qualifications in Technical and Vocational Education and TrainingGloriela Rodríguez Venegas: Workload of Vocational Teachers in Organization, Lesson Preparation and Monitoring - A Case Study at CTP Don Bosco, Costa RicaMaría Rebeca Quesada Murillo: Assessment for Learning in Technical Education. Reflections in the Costa Rican ContextEfrén Rodríguez González & Alexánder Jesús Porras Sibaja: Active and Meaningful Learning in Technical and Vocational Education and Training in Costa Rica from a Constructivist ApproachIndex
ForewordIrina Rommel & Dietmar Frommberger: Technical Vocational Education and Research in Costa Rica - Development, Challenges, and Research PerspectivesMonserrat Vargas Méndez, Laura Madrigal Corrales & Daniel Láscarez Smith: The Role of Public Policy in Technical Vocational Education and Training: Implications for Costa Rican Socio-Economic DevelopmentLourdes Castro Campos: National Qualifications Framework for Technical Vocational Education and Training the Costa Rica: theoretical and practical foundations, projections and challengesClaudia Hunink: Duality in Vocational Education and Training as a Panacea for Structural and Social Challenges in the Labour Market? - A Perspective of Costa Rican Stakeholders in VETLaura Madrigal Corrales: Challenges to Strengthen the Linkage Mechanisms between Technical Vocational Education and Training (TVET) and the Productive Sector in Costa RicaSilvia Camacho-Calvo & Patrick McDonald: Measuring Education-Employment Linkage in the TVET Program of the Ministry of Public Education in Costa Rica: Colegios Técnico ProfesionalesXinia María Corrales-Escalante, Carolina Hernández-Chaves & Gloriana Sánchez-Rodríguez: Empowering University Professors: Effective Professional Development Programs to Strengthen Qualifications in Technical and Vocational Education and TrainingGloriela Rodríguez Venegas: Workload of Vocational Teachers in Organization, Lesson Preparation and Monitoring - A Case Study at CTP Don Bosco, Costa RicaMaría Rebeca Quesada Murillo: Assessment for Learning in Technical Education. Reflections in the Costa Rican ContextEfrén Rodríguez González & Alexánder Jesús Porras Sibaja: Active and Meaningful Learning in Technical and Vocational Education and Training in Costa Rica from a Constructivist ApproachIndex
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826