Designbuild Education adopts the intellectual framework of American Pragmatism, which is a theory of action, to investigate architects' compelling need to build and how that manifests in collegiate designbuild programs.
Designbuild Education adopts the intellectual framework of American Pragmatism, which is a theory of action, to investigate architects' compelling need to build and how that manifests in collegiate designbuild programs.Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Chad Kraus is an Associate Professor of Architecture at the University of Kansas in Lawrence, Kansas, USA.
Inhaltsangabe
List of Authors. Forward Alberto Pérez-Gómez. Introduction: Hands On, Minds On: Motivations of the Designbuild Educator Chad Kraus. Part 1. People: Community Engagement and the Common Good 1. Backyard Architecture Andrew Freear 2. Design / Build / Evaluate: Connecting with Actual Humans John Quale 3. Embracing Uncertainty: Community Designbuild Nils Gore and Shannon Criss 4. Each One Teach One: Nested Associations in Designbuild Education Larry Bowne Part 2. Poetics: Experience and the Human Condition 5. The Good of Doing Poetics, The Poetics of Doing Good Coleman Coker 6. Architecture into Presence Chad Kraus 7. The Action of Poetry Lori Ryker Part 3. Process: Methodology and the Tectonic Imagination 8. In Process Marie Zawistowski and Keith Zawistowski 9. Embodied Making: Designing at Full-Scale Terry Boling 10. Practicing the Digital Vernacular: Raising a Barn and Raising Questions James Stevens, Ralph Nelson, and Natalie Haddad Part 4. Practice: the Academic-Professional Bridge 11. Second Nature: Embedded Knowledge through Designbuild Education Tricia Stuth 12. Labor Intensive: Innovation by Necessity Erik Sommerfeld 13. From Scratch: How to Start a Designbuild Program Eric Weber14. Work Ethic, Ethical Work Dan Rockhill and Chad Kraus. Acknowledgements. Bibliography. Index.
List of Authors. Forward Alberto Pérez-Gómez. Introduction: Hands On, Minds On: Motivations of the Designbuild Educator Chad Kraus. Part 1. People: Community Engagement and the Common Good 1. Backyard Architecture Andrew Freear 2. Design / Build / Evaluate: Connecting with Actual Humans John Quale 3. Embracing Uncertainty: Community Designbuild Nils Gore and Shannon Criss 4. Each One Teach One: Nested Associations in Designbuild Education Larry Bowne Part 2. Poetics: Experience and the Human Condition 5. The Good of Doing Poetics, The Poetics of Doing Good Coleman Coker 6. Architecture into Presence Chad Kraus 7. The Action of Poetry Lori Ryker Part 3. Process: Methodology and the Tectonic Imagination 8. In Process Marie Zawistowski and Keith Zawistowski 9. Embodied Making: Designing at Full-Scale Terry Boling 10. Practicing the Digital Vernacular: Raising a Barn and Raising Questions James Stevens, Ralph Nelson, and Natalie Haddad Part 4. Practice: the Academic-Professional Bridge 11. Second Nature: Embedded Knowledge through Designbuild Education Tricia Stuth 12. Labor Intensive: Innovation by Necessity Erik Sommerfeld 13. From Scratch: How to Start a Designbuild Program Eric Weber14. Work Ethic, Ethical Work Dan Rockhill and Chad Kraus. Acknowledgements. Bibliography. Index.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826
Wir verwenden Cookies und ähnliche Techniken, um unsere Website für Sie optimal zu gestalten und Ihr Nutzererlebnis fortlaufend zu verbessern. Ihre Einwilligung durch Klicken auf „Alle Cookies akzeptieren“ können Sie jederzeit widerrufen oder anpassen. Bei „Nur notwendige Cookies“ werden die eingesetzten Techniken, mit Ausnahme derer, die für den Betrieb der Seite unerlässlich sind, nicht aktiviert. Um mehr zu erfahren, lesen Sie bitte unsere Datenschutzerklärung.
Notwendige Cookies ermöglichen die Grundfunktionen einer Website (z. B. Seitennavigation). Sie können nicht deaktiviert werden, da eine technische Notwendigkeit besteht.
Funktionale Cookies sorgen für ein komfortables Nutzererlebnis und speichern z. B. ob Sie eingeloggt bleiben möchten. Diese Arten von Cookies dienen der „Wiedererkennung“, wenn Sie unsere Website besuchen.
Wir nutzen Marketing Cookies, um die Relevanz unserer Seiten und der darauf gezeigten Werbung für Sie zu erhöhen und auf Ihre Interessen abzustimmen. Zu diesem Zweck teilen wir die Daten auch mit Drittanbietern.