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Digital Culture & Society is a refereed, international journal, fostering discussion about the ways in which digital technologies, platforms and applications reconfigure daily lives and practices. It offers a forum for critical analysis and inquiries into digital media theory and provides a publication environment for interdisciplinary research approaches, contemporary theory developments and methodological innovation.
The second issue »Quantified Selves Statistical Bodies« provides methodological and theoretical reflections on technologically generated knowledge about the body and
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Produktbeschreibung
Digital Culture & Society is a refereed, international journal, fostering discussion about the ways in which digital technologies, platforms and applications reconfigure daily lives and practices. It offers a forum for critical analysis and inquiries into digital media theory and provides a publication environment for interdisciplinary research approaches, contemporary theory developments and methodological innovation.

The second issue »Quantified Selves Statistical Bodies« provides methodological and theoretical reflections on technologically generated knowledge about the body and socio-cultural practices that are subsumed, discussed, and criticized using the key concept »Quantified Self«.

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Autorenporträt
Pablo Abend (Dr.) ist wissenschaftlicher Koordinator des DFG-Graduiertenkollegs »Locating Media« an der Universität Siegen. Seit April 2019 vertritt er die Professur für Designtheorie an der Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle (Saale).

Mathias Fuchs (Dr.) ist ein Künstler und Medienwissenschaftler. Er war u.a. Senior Lecturer an der University of Salford in Greater Manchester, Vertretungsprofessor an der Universität Potsdam und Senior Fellow am Institute of Advanced Study on Media Cultures of Computer Simulation (MECS). Fuchs arbeitet am Institut für Kultur und Ästhetik Digitaler Medien an der Leuphana-Universität Lüneburg. Fuchs hat im Feld der künstlerischen Auseinandersetzung mit Computerspielen und deren Theorie Pionierarbeit geleistet und leitet ein DFG-gefördertes Projekt zu Gamification (2018-2021).

Ramón Reichert, Dr., ist Senior Researcher am Department für Kulturwissenschaft, Universität für Angewandte Kunst in Wien.