32,99 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Sofort lieferbar
payback
16 °P sammeln
  • Broschiertes Buch

Ins Nichtwissen eintreten enables a multifaceted access to the Discipline of Authentic Movement in the German language. The book's aim is to convey a deepened understanding of this practice of embodied, relational mindfulness, which is anchored in compassion. Therefore, the conscious connection and resonance of the individual to herself, to the collective and to the divine are essential. Central essays by founder Janet Adler and various contributions by teachers and practitioners interweave theoretical and experience-oriented reflections on the development of witness consciousness and of…mehr

Produktbeschreibung
Ins Nichtwissen eintreten enables a multifaceted access to the Discipline of Authentic Movement in the German language. The book's aim is to convey a deepened understanding of this practice of embodied, relational mindfulness, which is anchored in compassion. Therefore, the conscious connection and resonance of the individual to herself, to the collective and to the divine are essential. Central essays by founder Janet Adler and various contributions by teachers and practitioners interweave theoretical and experience-oriented reflections on the development of witness consciousness and of direct experience. The result is a collection of essays for practitioners and anyone interested in the field, which contributes to a coherent approach to this practice of mindfulness.
Rezensionen
Man kann mit Fug und Recht sagen, dass hier ein Grundlagenwerk enstanden ist, in dem besonders dieser spezielle 'Ast am Baum' der authentischen Bewegung, nämlich die Discipline of Authentic Movement, erstmals genauer beschrieben wird.
[...]
Das Buch ist ein mehr als gelungener Versuch, dem nachzugehen, was Erfahrungswissen sein kann, und zu zeigen, wie es gelingt, dieses zur Mehrung unseres kollektiven Wissenspools nicht nur überzeugend, sondern auch überprüfbar zusammenzutragen. Und letztlich ist diese Sammlung - einschließlich des Gedichtes auf der allerletzten Seite - auch ein kleines gelungenes Kunstwerk.

Von: Dipl. Psych. Gabriele Martin
In: körper - tanz - bewegung (6. Jg., 2018), S. 174-176