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"Management" - dieses Buch gibt eine Einführung in die Grundlagen des Management im modernen Arbeitsumfeld. Ein besonderer Schwerpunkt liegt dabei auf kultureller Vielfalt, globaler Wirtschaft, ethischem Verhalten und sozialer Verantwortung sowie dem Einsatz der Technologie. Schermerhorn behandelt Kerntheorien, aktuelle Forschungsergebnisse, wichtige Grundlagen sowie aktuelle Trends und praktische Entwicklungen in einem sehr ausgewogenen Verhältnis. Mit einer Fülle von Beispielen aus der Praxis.
This package brings together a core text, skill-building workbook, a comprehensive Web site with
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Produktbeschreibung
"Management" - dieses Buch gibt eine Einführung in die Grundlagen des Management im modernen Arbeitsumfeld. Ein besonderer Schwerpunkt liegt dabei auf kultureller Vielfalt, globaler Wirtschaft, ethischem Verhalten und sozialer Verantwortung sowie dem Einsatz der Technologie. Schermerhorn behandelt Kerntheorien, aktuelle Forschungsergebnisse, wichtige Grundlagen sowie aktuelle Trends und praktische Entwicklungen in einem sehr ausgewogenen Verhältnis. Mit einer Fülle von Beispielen aus der Praxis.
This package brings together a core text, skill-building workbook, a comprehensive Web site with additional interactive case studies, skills assessments, career tools, and teaching resources drawn from the author's award winning classroom. Together, the book and the assets that surround it show students how to "Get Connected" as they discover the dynamics of management in the context of a challenging and new work environment. They will learn about the responsibilities of a manager and what this means for their future career through many practical examples that are interwoven with core concepts and theories. They will appreciate the clear, concise, and engaging writing style that has made this text successful year after year. And, they will benefit from the solid foundation of research covered, as well as the high quality of examples presented.
Autorenporträt
Dr. John R. Schermerhorn, Jr., is the Charles G. O'Bleness Professor of Management in the College of Business at Ohio University, and formerly served as Director of the Ohio University for Southeast Asian Studies. He earned a Ph.D. in organizational behavior from Northwestern University, and an M.B.A. (with distinction) in management and international business from New York University. Dr. Schermerhorn previously taught at Tulane University, The University of Vermont, and Southern Illinois University at Carbondale, where he served as Head of the Department of Management and Associate Dean of the College of Business Administration.

A specialist in general management, organizational change and interorganizational cooperation, his clients have included Corning Glass Works, Pepsico, Inc., American Bankers Association, New England Hospital Assembly, Egyptian General Petroleum Corporation, Petroleos de Venezuela, and the Vietnam Training Center for Radio and Television, among other organizations.