16,95 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 6-10 Tagen
payback
0 °P sammeln
  • Noten

The form of these concertos is concise and concentrated, even in a moderate tempo none of them lasts longer than eight minutes. The fast movements are fresh and lively. The slow ones are expressive and make use of uncommon harmony. Because of the imitative disposition all parts are equally involved in the materials' treatment. The antiphonal opposition of instrumental groups in pairs is especially prominent.The dynamics in the Grave are the only ones found in the manuscript of the Sonata in C-major TWV 40:203. The writing in the second movement is very idiomatic for the violin and this…mehr

Produktbeschreibung
The form of these concertos is concise and concentrated, even in a moderate tempo none of them lasts longer than eight minutes. The fast movements are fresh and lively. The slow ones are expressive and make use of uncommon harmony. Because of the imitative disposition all parts are equally involved in the materials' treatment. The antiphonal opposition of instrumental groups in pairs is especially prominent.The dynamics in the Grave are the only ones found in the manuscript of the Sonata in C-major TWV 40:203. The writing in the second movement is very idiomatic for the violin and this particularly challenging for saxophones, especially in fast passages with large intervals. A few minor alterations may facilitate the technical difficulties. Sixteenth notes could be slurred in groups of four or two where wider intervals occur, as indicated by the dashed slurs. Difficult sixteenth note passages could be partly or completely substituted by eighth notes, according to one's own progress.In bars 31/32 and 41 the accompaniment in the lower parts is originally in unison. The cues complete the harmony, especially if the first Alto part is simplified. The quarter notes in Largo e staccato have a certain weight in the context of the short eighth notes and should not be played too short.Instrumentation:4 saxophonesTWV 40:203Die Form der Konzerte ist kompakt und konzentriert, selbst in gemäßigtem Tempo dauert keines länger als acht Minuten. Die schnellen Sätze sind frisch und lebendig, die langsamen ausdrucksstark und harmonisch teilweise recht ungewöhnlich. Durch die imitatorische Anlage sind alle Stimmen nahezu gleichberechtigt an der Verarbeitung der Themen beteiligt. Besonders auffällig ist dabei auch die antiphone Gegenüberstellung von Stimmpaaren.Die dynamischen Zeichen im Grave sind die einzigen im Manuskript der Sonata in C-Dur; TWO 40:203. Der zweite Satz ist ausgesprochen "geigerisch" geschrieben und technisch für Saxophone sehr anspruchsvoll, insbesondere in schnellen Passagen mit großen Intervallen. Durch ein paar Tricks lassen sich die technischen Schwierigkeiten etwas erleichtern.Zum einen kann man die Sechzehntel in Vierer-Gruppen binden, bei weiteren Intervallen in Zweier-Gruppen, wie zu Beginn durch die gestrichelten Bögen angedeutet. Schwierige Sechzehntel-Passagen kann man je nach Fortschritt teilweise oder komplett durch Achtel ersetzen.In den Takten 31-32 und 41 ist die Begleitung in den Unterstimmen eigentlich unisono. Die Stichnoten ergänzen die Harmonien, falls die erste Stimme vereinfacht wird.Die Viertelnoten im Largo e staccato haben im Umfeld der kurzen Achtel ein besonderes Gewicht und sollten nicht zu kurz gespielt werden.Schwierigkeitsgrad: 4-5
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.