38,00 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Sofort lieferbar
payback
0 °P sammeln
  • Gebundenes Buch

This book tells the story of a Ukraine caught between hope and destruction, between peace and war, from 2004 to 2024 This book tells the story of a Ukraine caught between hope and destruction, between peace and war, from 2004 to 2024. 18 international photographers turn their gaze to this period in Ukraine, starting with the Orange Revolution in 2004, through the occupation of Crimea in 2014, the outbreak of war in February 2022, and into the present. They show what was once ‘home’ to the Ukrainians, what’s been lost, and what they long to reclaim: their country, their peace, an existence…mehr

Produktbeschreibung
This book tells the story of a Ukraine caught between hope and destruction, between peace and war, from 2004 to 2024 This book tells the story of a Ukraine caught between hope and destruction, between peace and war, from 2004 to 2024. 18 international photographers turn their gaze to this period in Ukraine, starting with the Orange Revolution in 2004, through the occupation of Crimea in 2014, the outbreak of war in February 2022, and into the present. They show what was once ‘home’ to the Ukrainians, what’s been lost, and what they long to reclaim: their country, their peace, an existence without constant threat, an entirely normal life… The images captured by these many photographers speak in different visual languages, yet they share a common message: the deep humanity that persists amidst a decades-long conflict marked by growing brutality. It’s a moving chronicle of multiple perspectives and experiences—haunting, harrowing, and unforgettable. Photography cannot end wars, but it plays a vital role in enabling a deeper understanding, by making visible what is happening, and preserving a record for posterity of the things that have happened.
Rezensionen

Perlentaucher-Notiz zur Süddeutsche Zeitung-Rezension

Ein Frühstücksraum in Boryspil, März 2014: Ein Mann starrt auf den Bildschirm, auf dem die Annexion der Krim verkündet wird. Ein unspektakuläres, aber eindringliches Bild, das den Ton des Bildbands - herausgegeben von David Rojkowski, Agentur Focus und der Bpb - vorgibt, den Rezensent Stefan Fischer als "Momentaufnahmen aus einer schicksalhaften Zeit" beschreibt. Die versammelten 120 Fotografien aus 20 Jahren - von 18 meist nicht-ukrainischen Fotografinnen und Fotografen - zeigen kein Heldennarrativ, sondern Alltag im Ausnahmezustand. Hochzeiten, Selfies, ein Vater, der sein Baby in die Luft hält - "digitale Bestätigung des Überlebens". Die Stärke dieses Bandes liegt laut Fischer im Kontrast: "Gleichzeitigkeit des Ungleichzeitigen" - Unbeschwertheit der frühen 2000er gegen die Verwundbarkeit der Gegenwart. Krieg wird nicht beschönigt, aber auch nicht überhöht - stattdessen: ein zarter Blick auf das, was bleibt, schließt der Kritiker nachdenklich. 

© Perlentaucher Medien GmbH