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Der Shareholder Value ist heute ein brandaktuelles Mittel zur Bewertung der Unternehmensperformance. Voraussetzung für Unternehmenswachstum ist das Erkennen und Positionieren von Marktchancen durch die Marketingexperten, die die Festlegung der Unternehmensstrategie verstärkt mit beeinflussen. Damit ein Unternehmen erfolgreich ist (und neue Kapitalgeber gewinnt), muß es in einem rentablen Markt operieren und eine Strategie verfolgen, die einen anhaltenden Wettbewerbsvorteil verspricht. Der Autor beschreibt das Zusammenspiel zwischen Marketing, Shareholder Value und Strategie und erläutert…mehr

Produktbeschreibung
Der Shareholder Value ist heute ein brandaktuelles Mittel zur Bewertung der Unternehmensperformance. Voraussetzung für Unternehmenswachstum ist das Erkennen und Positionieren von Marktchancen durch die Marketingexperten, die die Festlegung der Unternehmensstrategie verstärkt mit beeinflussen. Damit ein Unternehmen erfolgreich ist (und neue Kapitalgeber gewinnt), muß es in einem rentablen Markt operieren und eine Strategie verfolgen, die einen anhaltenden Wettbewerbsvorteil verspricht. Der Autor beschreibt das Zusammenspiel zwischen Marketing, Shareholder Value und Strategie und erläutert anschaulich, wie diese Erkenntnis in die Praxis umzusetzen ist. Darüber hinaus nennt er zahlreiche praktische Tipps und Methoden, wie man Marketingideen in den gegebenen Finanzrahmen überträgt. Mit zahlreichen Beispielen, Fallstudien und Tabellen.
Autorenporträt
Peter Doyle is internationally recognised for his teaching and research on marketing and business strategy. He is Professor of Marketing and Strategic Management at the University of Warwick Business School. Previously he has held positions at the London Business School, INSEAD, Bradford and Stanford Universities.
He is the author of numerous papers which have appeared in most of the world's top journals including the Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science and the Economic Journal. His other recent books are Marketing Management and Strategy and Innovation in Marketing.
He has acted as a consultant to many of the most famous international companies including Coca-Cola, IBM, Nestle, Cadbury-Schweppes, British Airways, Mars, Johnson & Johnson, Unilever, Shell, BP Amoco, AstraZeneca, Novartis, 3M, Saatchi & Saatchi and Wal-Mart. He has also advised such professional bodies as Britain's Cabinet Office, The Institute of Chartered Accountants, the Institute of Directors, the CBI, the Pacific-Asian Management Institute and the Singapore Department of Trade.
Peter Doyle has run executive programmes for senior managers thorhgout Europe, the United States, South America, Australia and the Far East. He has been voted 'Outstanding Teacher' on numerous university and corporate courses. He has a First Class Honours degree from the University of Manchester and an MBA and PhD from Carnegie Mellon University, USA. His research has twice led him to tbe awarded the President's Medal of the Operational Research Society and the Best paper Award of the American Marketing Association.
Rezensionen
"...Is a highly practical as well as theoretical text. Rigorously researched and cross-referenced, this book covers its ground with impressive thoroughness and is immaculately and intelligently written." (Marketing Business, October 2000)

"... quality revision manual" (Financial Management, June 2001)

"a good book for senior marketing managers"... (Marketing Management, July 2001)

" ... voted no.1 in top ten reads of 2001" (Marketing Business, 1 December 2001)