18,00 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 6-10 Tagen
payback
0 °P sammeln
  • Gebundenes Buch

Starting your own business is anything but easy. It comes with highs, lows, and risks. Often, whats missing is a groundbreaking idea, the necessary courage, financial resources, or sufficient know-how. This is exactly where this book comes in. It helps you determine whether entrepreneurship is the right path for you and how to shape your journey.Starting a business requires considering many factors. Some can make your entry easier, while others will help you later on to prevent your business from failing. The goal of this book is to support you in this process: it helps you identify challenges…mehr

Produktbeschreibung
Starting your own business is anything but easy. It comes with highs, lows, and risks. Often, whats missing is a groundbreaking idea, the necessary courage, financial resources, or sufficient know-how. This is exactly where this book comes in. It helps you determine whether entrepreneurship is the right path for you and how to shape your journey.Starting a business requires considering many factors. Some can make your entry easier, while others will help you later on to prevent your business from failing. The goal of this book is to support you in this process: it helps you identify challenges early, think them through, and plan strategically.This book accompanies you on your entrepreneurial journey with essential advice, serving as a roadmap for your startup phasefilled with practical examples and valuable tips.Enjoy reading, and best of luck with your business venture!
Autorenporträt
Sein beruflicher Werdegang begann in der Gastronomie und beim Studium. Anschließend sammelte er wertvolle Erfahrungen in der Steuerberatung bis er seine wahre Mission fand: Innovation, Kreativität und unternehmerisches Denken an junge Menschen zu vermitteln und Startups auf ihrem Weg zu begleiten. Das ist nun 25 Jahre her. Heute ist er Hochschulprofessor für Entrepreneurship, selbständiger Trainer für Rhetorik und Pitchtechnik sowie ausgebildeter Sprecher in deutscher Bühnensprache. In dieser Zeit hat er mehr als 400 GründerInnen und Startups beraten und sie zu erfolgreichen Pitches und Unternehmen geführt. Er betreibt seinen eigenen Podcast, war Co-Autor zweier Fachbücher und unterrichtete an fünf Hochschulen. Er hat viel ermöglicht, heißt es. Viele Startups wären nicht dort, wo sie heute stehen, sagt man. Mit diesem Buch bringt er einen Teil seiner Erfahrung zu Papier.