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This is the most beautiful book on whisky ever produced. New research conducted at every important distillery in the world. Key Features are: Michael Jackson has visited all the major distilleries featured in the book; Tasting notes of each distillery's main whiskies; Many specially commissioned photographs of distillery working interiors and locations - from the hills of speyside to the forested countryside of Kentucky - capture the atmosphere and essence of the whisky word; The Whisky Encyclopedia is divided into four sections. The first puts whisky into context, and reveals the origin of…mehr

Produktbeschreibung
This is the most beautiful book on whisky ever produced. New research conducted at every important distillery in the world. Key Features are: Michael Jackson has visited all the major distilleries featured in the book; Tasting notes of each distillery's main whiskies; Many specially commissioned photographs of distillery working interiors and locations - from the hills of speyside to the forested countryside of Kentucky - capture the atmosphere and essence of the whisky word; The Whisky Encyclopedia is divided into four sections. The first puts whisky into context, and reveals the origin of the aromas and flavours of whisky the third covers the world's distilleries, and the fourth reveals how we can best enjoy whisky.
Autorenporträt
Michael Jackson gilt unter Fachleuten als ein 'Baedeker des Alkohols'. Er begann sein Berufsleben als Zeitungsreporter in einer nordenglischen Kleinstadt. Später wirkte er als Kolumnist bei einer überregionalen Tageszeitung in London.
Jackson ist heute Vorsitzender der British Guild of Beer Writers und international anerkannt als der führende Publizist über die Biere der Welt. Ebenso gilt er als einer der besten Whisky-Kenner der Welt. Er schreibt für mehrere Zeitungen und Zeitschriften (The Washington Post, The Independent, GEO u. a.). Von seinen Büchern, darunter Bier International (Hallwag 1994 und 1999) wurden bisher über zwei Millionen Exemplare verkauft.
In den USA, in England, Belgien und Deutschland (Gastronomische Akademie) erhielt der Autor Preise für seine Arbeiten. Seine Fernsehsendung "The Beer Hunter" wurde in zehn Ländern ausgestrahlt.