72,95 €
72,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
36 °P sammeln
72,95 €
Als Download kaufen
72,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
36 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
72,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
36 °P sammeln
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Addresses design semantics
Discusses product-based design for the automotive industry
Covers design in an engineering framework
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 11.3MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
Chiu-Shui ChanStyle and Creativity in Design (eBook, PDF)72,95 €
The Future of Transdisciplinary Design (eBook, PDF)112,95 €
Helena Hashemi FarzanehA Practical Guide to Bio-inspired Design (eBook, PDF)96,95 €
Dunbing TangMatrix-based Product Design and Change Management (eBook, PDF)72,95 €
Design of Sustainable Product Life Cycles (eBook, PDF)72,95 €
Michael A. OrloffABC-TRIZ (eBook, PDF)72,95 €
Re-engineering Manufacturing for Sustainability (eBook, PDF)232,95 €-
-
-
Addresses design semantics
Discusses product-based design for the automotive industry
Covers design in an engineering framework
Discusses product-based design for the automotive industry
Covers design in an engineering framework
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Springer Nature Singapore
- Seitenzahl: 233
- Erscheinungstermin: 25. September 2017
- Englisch
- ISBN-13: 9789811062353
- Artikelnr.: 52943397
- Verlag: Springer Nature Singapore
- Seitenzahl: 233
- Erscheinungstermin: 25. September 2017
- Englisch
- ISBN-13: 9789811062353
- Artikelnr.: 52943397
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Sushil Chandra is an R&D engineer working with Hero Motocorp, the world's largest motorcycle manufacturer. He was part of the design team for 'Splendor', the world's best- selling motorcycle, and was chiefly responsible for the design of Hero Motocorp products, which included both studio and engineering aspects. He currently heads the body engineering function group, which vertically integrates all activities from conceptualization to mass production and focuses on the interplay of social, political and philosophical aspects with the world of engineering design. Literature, especially ancient and modern poetry, happens to be one of his loves. This confluence of engineering and art drew him to the field of automobile aesthetics, which he found intriguing and exciting at the same time, leading him to complete a PhD in the engineering of aesthetics. He has published several papers on the semantic aspects of motorcycle design.
1.The Semantics of Design.- 2.The Motorcycle and its Aesthetics.- 3.The Kansei Engineering Framework.- 4. The Challenges for Product Planners.- 5. The Challenges for Styling Designers.- 6. The Science of Emotions.- 7. Deconstructing Emotions.- 8. The Context of Emotion.- 9. The Shape of an Automobile.- 10. Colour, Gloss and Texture.- 11. The Interplay of Unity and Dynamism.- 12. Graphics: To Be or Not To Be.- 13. From Deconstruction to Synthesis: The Role of Cultures.- 14. Motorcycles: A Case Study.- 15. Conclusions: Limitations and Challenges.
1.The Semantics of Design.- 2.The Motorcycle and its Aesthetics.- 3.The Kansei Engineering Framework.- 4. The Challenges for Product Planners.- 5. The Challenges for Styling Designers.- 6. The Science of Emotions.- 7. Deconstructing Emotions.- 8. The Context of Emotion.- 9. The Shape of an Automobile.- 10. Colour, Gloss and Texture.- 11. The Interplay of Unity and Dynamism.- 12. Graphics: To Be or Not To Be.- 13. From Deconstruction to Synthesis: The Role of Cultures.- 14. Motorcycles: A Case Study.- 15. Conclusions: Limitations and Challenges.







