0,00 €
0,00 €
inkl. MwSt.
Erscheint vor. 27.06.26
payback
0 °P sammeln
0,00 €
0,00 €
inkl. MwSt.
Erscheint vor. 27.06.26

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
0 °P sammeln
Als Download kaufen
0,00 €
inkl. MwSt.
Erscheint vor. 27.06.26
payback
0 °P sammeln
Jetzt verschenken
0,00 €
inkl. MwSt.
Erscheint vor. 27.06.26

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
0 °P sammeln
  • Format: ePub

The concept of dirty dragging allegorizes on both the ambivalence of 'dirty' and 'drag'/dragging to reformulate queer theoretical reflections on drag from a transoceanic perspective, and explores different mimetic practices in view of their contexts or histories of political violence. Evelyn Annuß thus expands the reading of drag as gender bending to include perspectives on blackface and 'racialized drag'. Accordingly, she interrogates both violent, locally situated performative transgressions and the entanglement of queer and creolized resistance against identitarian divide and rule - a…mehr

  • Geräte: eReader
  • ohne Kopierschutz
  • eBook Hilfe
  • FamilySharing(5)
Produktbeschreibung
The concept of dirty dragging allegorizes on both the ambivalence of 'dirty' and 'drag'/dragging to reformulate queer theoretical reflections on drag from a transoceanic perspective, and explores different mimetic practices in view of their contexts or histories of political violence. Evelyn Annuß thus expands the reading of drag as gender bending to include perspectives on blackface and 'racialized drag'. Accordingly, she interrogates both violent, locally situated performative transgressions and the entanglement of queer and creolized resistance against identitarian divide and rule - a reminder of the potential joy in collectively bringing societal conditions to dance despite and against the current political backlash.


Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, D ausgeliefert werden.

Autorenporträt
Evelyn Annuß, Professorin für Gender Studies, leitet das International Research Center Gender and Performativity (ICGP) an der Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. Sie arbeitet an der Schnittstelle von Ästhetik, Performativitätstheorien und der Kritik der Politik. Als Theater- und Literaturwissenschaftlerin beschäftigt sie sich u.a. mit politischen Spektakeln, ihrer Historizität und Medialität im Kontext von NS, Kolonialrassismen und (Re-)Faschisierung.