Philosophers on the University (eBook, PDF)
Reconsidering Higher Education
Redaktion: Barnett, Ronald; Fulford, Amanda
112,95 €
112,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
56 °P sammeln
112,95 €
Als Download kaufen
112,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
56 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
112,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
56 °P sammeln
Philosophers on the University (eBook, PDF)
Reconsidering Higher Education
Redaktion: Barnett, Ronald; Fulford, Amanda
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Shows how philosophy can illuminate key issues in understanding higher education and the university Brings out key aspects of the thinking of leading philosophers and thinkers Widens and deepens the higher education debate
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 3.61MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
Ronald BarnettThe Philosophy of Higher Education (eBook, PDF)28,95 €
The University Becoming (eBook, PDF)120,95 €
The Contemporary Scholar in Higher Education (eBook, PDF)112,95 €
Steven CranfieldF. R. Leavis (eBook, PDF)40,95 €
Academic Freedom Under Siege (eBook, PDF)72,95 €
Jason EyreLearning Development in Higher Education (eBook, PDF)96,95 €
The Idea of the University (eBook, PDF)68,95 €-
-
-
Shows how philosophy can illuminate key issues in understanding higher education and the university Brings out key aspects of the thinking of leading philosophers and thinkers
Widens and deepens the higher education debate
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Springer International Publishing
- Seitenzahl: 213
- Erscheinungstermin: 26. Februar 2020
- Englisch
- ISBN-13: 9783030310615
- Artikelnr.: 58751129
- Verlag: Springer International Publishing
- Seitenzahl: 213
- Erscheinungstermin: 26. Februar 2020
- Englisch
- ISBN-13: 9783030310615
- Artikelnr.: 58751129
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
1. Introductory essay: Considering higher education: thinking it through; Ronald Barnett and Amanda Fulford.- Part I: Questioning the University.- 2. Friedrich Nietzsche (1844-1900): The will to power and the university; Søren ø. E. Bengtsen.- 3. Theodor Adorno (1903-1969): Restless, fractured and uncomfortable thought; Jan McArthur.- 4. Ernest Gellner (1925-1995): Nought for the university's comfort? Ronald Barnett.- 5. Roy Bhaskar (1944-2014): The idea of a university; David Scott.- Part II: Culture and the University.- 6. F. R. Leavis (1895-1978): Thought, words and creativity and the university; Steven Cranfield.- 7. Hannah Arendt (1906-1975): Embodying a promise in the university; Jon Nixon.- 8. José Ortega y Gasset (1883-1955): The university's social mission - to enrich individual potential; John Wyatt.- 9. Alasdair MacIntyre (1929-): Philosophy and the university; John Haldane.- Part III: Letting Learn.- 10. Martin Heidegger (1889-1976): Higher education as thinking; Paul Gibbs.- 11. Karl Jaspers (1883-1969): Truth, academic freedom and student autonomy; Stephen Burwood.- 12. Stanley Cavell (1926-2018): Higher education and the development of voice; Amanda Fulford.- Part IV: Higher Education and Democracy.- 13. John Dewey (1859-1952): Democratic hope through higher education; Naoko Saito.- 14. Jacques Rancière (1940-): Higher education as a place for radical equality; Joris Vlieghe.- 15. Jürgen Habermas (1929-): The importance of higher education for democracy; Ted Fleming.- Index.
1. Introductory essay: Considering higher education: thinking it through; Ronald Barnett and Amanda Fulford.- Part I: Questioning the University.- 2. Friedrich Nietzsche (1844-1900): The will to power and the university; Søren ø. E. Bengtsen.- 3. Theodor Adorno (1903-1969): Restless, fractured and uncomfortable thought; Jan McArthur.- 4. Ernest Gellner (1925-1995): Nought for the university's comfort? Ronald Barnett.- 5. Roy Bhaskar (1944-2014): The idea of a university; David Scott.- Part II: Culture and the University.- 6. F. R. Leavis (1895-1978): Thought, words and creativity and the university; Steven Cranfield.- 7. Hannah Arendt (1906-1975): Embodying a promise in the university; Jon Nixon.- 8. José Ortega y Gasset (1883-1955): The university's social mission - to enrich individual potential; John Wyatt.- 9. Alasdair MacIntyre (1929-): Philosophy and the university; John Haldane.- Part III: Letting Learn.- 10. Martin Heidegger (1889-1976): Higher education as thinking; Paul Gibbs.- 11. Karl Jaspers (1883-1969): Truth, academic freedom and student autonomy; Stephen Burwood.- 12. Stanley Cavell (1926-2018): Higher education and the development of voice; Amanda Fulford.- Part IV: Higher Education and Democracy.- 13. John Dewey (1859-1952): Democratic hope through higher education; Naoko Saito.- 14. Jacques Rancière (1940-): Higher education as a place for radical equality; Joris Vlieghe.- 15. Jürgen Habermas (1929-): The importance of higher education for democracy; Ted Fleming.- Index.







