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Autorenporträt
Professor Fredmund Malik ranks among the foremost thinkers on management. A best-selling author, he is Professor of Corporate Management at the University of St. Gallen (Switzerland) as well as founder and chairman of the leading institute for the Management of Complex Systems, with branches in St. Gallen, Zurich, Vienna, Berlin, London, Toronto, Beijing and Shanghai.
Inhaltsangabe
Introduction 9 Charisma 19 Leadership 21 Leadership style 27 Economic activity 30 Doing business 34 Management 39 Culture 43 Functioning 46 New Work 47 Making mistakes 49 Challenges 54 Performance limits 58 Motivation 62 Stress 64 Generation X, Y, Z 67 Identification 71 Talent 75 Potential 77 Praise 79 Hierarchy 81 Participation 85 Teamwork 90 Top management teams 95 Personnel decisions 99 Vision 103 Emotions 106 Gut decisions 110 Enthusiasm 115 Value 118 Disruption 120 Innovation 124 Globalization 128 Complexity 131 Governance 133 Growth 137 Control 139 Trust 145 Responsibility 149 Customer 152 Risk-taking 154 Fun 157 Concentration 162 Corporate success 164 Profit 167 Shareholder 169 Stakeholder 173 Information 178 Knowledge Management 182 Reorganization 186 Digitalization 191 Interconnectedness 194 Agility 197 Sustainability 200 Notes 202 Bibliography 204 Selected Books by Fredmund Malik 207
Introduction 9 Charisma 19 Leadership 21 Leadership style 27 Economic activity 30 Doing business 34 Management 39 Culture 43 Functioning 46 New Work 47 Making mistakes 49 Challenges 54 Performance limits 58 Motivation 62 Stress 64 Generation X, Y, Z 67 Identification 71 Talent 75 Potential 77 Praise 79 Hierarchy 81 Participation 85 Teamwork 90 Top management teams 95 Personnel decisions 99 Vision 103 Emotions 106 Gut decisions 110 Enthusiasm 115 Value 118 Disruption 120 Innovation 124 Globalization 128 Complexity 131 Governance 133 Growth 137 Control 139 Trust 145 Responsibility 149 Customer 152 Risk-taking 154 Fun 157 Concentration 162 Corporate success 164 Profit 167 Shareholder 169 Stakeholder 173 Information 178 Knowledge Management 182 Reorganization 186 Digitalization 191 Interconnectedness 194 Agility 197 Sustainability 200 Notes 202 Bibliography 204 Selected Books by Fredmund Malik 207
Rezensionen
»In diesem Buch geht es um klare Begrifflichkeiten und um saubere Begriffsbestimmungen, um klares Denken und um eindeutige Inhalte.« Alfred Biel, controlling, 27.12.2017 »Fredmund Malik deckt auf, welche Moden und Missverständnisse hinter Teilen des Managementwortschatzes stecken, und zeigt auf, wie es besser geht.«, KMU-Magazin, 02.07.2018 »In seinem lesenswerten 'Wörterbuch' beschäftigt sich Fredmund Malik nicht mit stilistischen Fragen, sondern plädiert für richtiges Denken und wirksame Verständigung im Management.« Daniela Furkel, Personalmagazin, 26.03.2018 »Malik räumt auf.« Harald Christa, socialnet.de, 16.03.2018 »Das Buch ist weitaus mehr als nur ein Kompendium gefährlicher Managementwörter - es ist zugleich eine 'handhabbare' Einführung in die Managementlehre von Fredmund Malik, die uns hilft, richtig zu navigieren in Zeiten des Umbruchs.«, Huffington Post, 31.01.2018
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