Stephanie Leder
Transformative Pedagogic Practice (eBook, PDF)
Education for Sustainable Development and Water Conflicts in Indian Geography Education
72,95 €
72,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
36 °P sammeln
72,95 €
Als Download kaufen
72,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
36 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
72,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
36 °P sammeln
Stephanie Leder
Transformative Pedagogic Practice (eBook, PDF)
Education for Sustainable Development and Water Conflicts in Indian Geography Education
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.

Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 7.81MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
Implementing Sustainability in the Curriculum of Universities (eBook, PDF)68,95 €
Jeff BucklesEducation, Sustainability and the Ecological Social Imaginary (eBook, PDF)72,95 €
Mark RickinsonEnvironmental Learning (eBook, PDF)72,95 €
Touchstones for Deterritorializing Socioecological Learning (eBook, PDF)72,95 €
Environmental Sustainability and Education for Waste Management (eBook, PDF)72,95 €
Post-Sustainability and Environmental Education (eBook, PDF)56,95 €
Everyday Knowledge, Education and Sustainable Futures (eBook, PDF)72,95 €-
-
-
Produktdetails
- Verlag: Springer Nature Singapore
- Seitenzahl: 308
- Erscheinungstermin: 8. Dezember 2018
- Englisch
- ISBN-13: 9789811323690
- Artikelnr.: 56792025
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Stephanie Leder holds a PhD in Cultural Geography from the University of Cologne, Germany. She studied geography, English, biology and educational sciences at the University of Cologne and the University of New Brunswick, Canada. For her PhD thesis, she conducted in-depth research on Education for Sustainable Development in policy and practice by examining geography teaching on water resources at secondary schools in Pune, India. She was a Postdoctoral Fellow for Gender, Youth and Inclusive Development at the International Water Management Institute (IWMI) in Kathmandu, Nepal, and led studies in inter- and transdisciplinary projects within the Consultative Group of International Agricultural Research (CGIAR) Program "Water, Land and Ecosystems" in India, Nepal and Bangladesh. Currently she is a Postdoctoral Researcher for Social and Environmental Justice at the Department of Urban and Rural Development at the Swedish University of Agricultural Sciences (SLU) in Uppsala, Sweden.
1 Introduction: Education for Sustainable Development in India.- 2 Theoretical Considerations on Pedagogic Practice and its Transformative Potential.- 3 Education for Sustainable Development and Argumentation.- 4 Education and Water Conflicts in Pune, India.- 5 A Framework for Qualitative Geographical Education Research.- 6 Academic Frameworks for Formal School Education and ESD Principles.- 7 Pedagogic Practice, ESD Principles and the Perspectives of Students, Teachers and Educational Stakeholders.- 8 Opportunities for Interpreting ESD Principles through Argumentation in Pedagogic Practice.- 9 The Transformative Potential of Pedagogic Practice.- 10 Research Prospects and Strategies for Translating ESD in Pedagogic Practice.
1 Introduction: Education for Sustainable Development in India.- 2 Theoretical Considerations on Pedagogic Practice and its Transformative Potential.- 3 Education for Sustainable Development and Argumentation.- 4 Education and Water Conflicts in Pune, India.- 5 A Framework for Qualitative Geographical Education Research.- 6 Academic Frameworks for Formal School Education and ESD Principles.- 7 Pedagogic Practice, ESD Principles and the Perspectives of Students, Teachers and Educational Stakeholders.- 8 Opportunities for Interpreting ESD Principles through Argumentation in Pedagogic Practice.- 9 The Transformative Potential of Pedagogic Practice.- 10 Research Prospects and Strategies for Translating ESD in Pedagogic Practice.







